Mange kender følelsen af, at man hver morgen rækker ud efter dagens gratis avis selvom man udmærket ved, at man kun skimter de artikler, hvor overskriften fanger ens interesse. I dag er det ikke normalt for tweens og unge voksne at læse bøger, aviser og se nyheder som det var for bare 10 år siden.
Dette skyldes, at blogs er kommet frem og er blevet accepteret som et kommunikationsmiddel, der er let at bruge og tiltaler især de yngre generationer. Derved ikke sagt, at man ikke kan bruge en blog, hvis man har rundet the big 4-0.
En blog, der henvender sig til alle aldersgrupper og interesser
Oftest er det sådan, at en blog beskæftiger sig med fem eller seks hovedkategorier af nyheder. I tilfældet på Blog4two er hovedemnerne sport, nyheder, it og teknik, livsstil og wellness, mode og hus og hjem. Alle disse kategorier indeholder hver især nyheder omkring boligindretning, trends, fashion, tips og tricks og meget andet.
Det man kan bruge bloggen til, er naturligvis at holde sig opdateret med, hvad der tidligere har rørt sig samt hvad, der er på vej til at blive det nye in-hit. Som læser, forbruger og borger er det ikke altid let at have en finger på alle de hotteste emner, der florerer i daglig tale.
Derfor kan man bruge bloggen til at holde sig opdateret og hele tiden kunne være med og vide, hvad man taler om, når man kommunikerer med andre i ens miljø. Forskellige aldersgrupper, eller målgrupper om man vil, har hver sine emner, der diskuteres i fællesskab.
For de middelaldrene forbrugere er det især livsstil, mad og boligindretning, der er i fokus, hvorimod man i den yngre målgruppe primært har fokus på sundhed og mode. Dog kan man sagtens have fælles interesser.
Man kan sagtens læse bloggen fra ende til anden flere gange
Det gør sig gældende ved mange blogs at der er ventetid på nye artikler. Blog4two har gjort det til en vane at ligge en ny artikel op næsten hver eneste måned siden bloggen startede i 2013. Dét, der skrives om på bloggen, har primært fokus på mode og fashiontrends, dog kan man sagtens finde artikler om andre hovedtemaer.
Langt de fleste artikler omhandler noget fra bloggerens eget liv, eller er inspireret af store brands, der søger at reklamere for deres produkter ved at lade bloggeren afprøve disse.
Blog4two har åbnet mere op for tilgang af gode artikler udefra, så har du et budskab, pressemeddelelse e.l. så kan du få dit budskab ud på en god måde.